Jobmaniac is een jonge organisatie die volop in beweging is. Ook op het gebied van salaris- en personeelsadministratie. De samenwerking met CBBS begon al direct bij de oprichting van Jobmaniac in 2012.

Ik kan CBBS alles vragen. Het is een prettig idee om back-up te hebben van een organisatie met kennis van zaken,’ zegt Selina de Boer, verantwoordelijk voor de financiële en personele administratie.

Groei
Het verhaal van Jobmaniac is er één in de categorie ‘zwemmen tegen de stroom in’. Als uitzender / detacheerder in met name grond-, weg- en waterbouw heeft de organisatie de crisis in de bouw meegemaakt. Maar juist door die crisis en de aantrekkende markt nu is de vraag naar een flexibele schil alleen maar gegroeid.

En daar plukt Jobmaniac de vruchten van. In 4 jaar is de organisatie gegroeid naar 2 vestigingen en zijn er 120 uitzendkrachten in dienst. De grootste groeispurt kwam in 2015: toen verdubbelde het aantal uitzendkrachten.

Minder mail, meer overzicht
De groeiende organisatie bracht de behoefte om een efficiënte salaris- en personeelsadministratie. Al vanaf het eerste begin maakte Jobmaniac gebruik van de salarisservice van CBBS.

Wij leverden wekelijks per mail de mutaties aan en CBBS zorgde voor de verloning. Maar juist door de inzet van flexibel personeel waren er vaak wijzigingen en uitzonderingen in uren. Dat werd steeds meer en zo groeide bij ons de vraag naar een systeem waarin we zelf makkelijk wijzigingen kunnen invoeren.’

Om in die behoefte te voorzien, is er voor HR Dashboard gekozen. Als extra service bovenop de salarisservice. ‘HR Dashboard gebruiken we nu een half jaar. Dit biedt zoveel meer dan alleen maar het invoeren van gewerkte uren. Reserveringen, inhoudingen, wagenparkregistratie, registratie van uitgeleend gereedschap en het draaien van diverse rapportages: we kunnen het nu allemaal per medewerker registreren. Minder mail, meer overzicht,” vertelt Selina.

Vraagbaak
Omdat Jobmaniac actief is in meerdere branches, heeft de organisatie te maken met meerdere cao’s. ‘Voor de salarisadministratie zijn er veel cao-zaken waar we rekening mee moet houden. CBBS zorgt ervoor dat alles correct in het systeem is verwerkt. Wij leven na. Daarnaast kan ik heel goed met CBBS sparren. Als ik een idee heb, betrek ik hen om het verder uit te werken. Wat kan wel en wat kan niet? En met een vaste contactpersoon is het prettig werken. Ik hoef niet steeds uit te leggen waar het om gaat: CBBS weet van de hoed en de rand. Denken mee, lossen op. En dat scheelt mij weer tijd.’

Andere ervaringen van klanten

De organisatie is niet zo groot. Dat is een groot voordeel: de juiste persoon is snel bereikbaar en kent onze naam; we zijn geen nummer. Door dat persoonlijke element ontstaat makkelijker een vertrouwensband, de basis voor een goede samenwerking.

Eigenaar en oprichter Administratie- en belastingadviesbureau Van de Merwe, Jos van de Merwe


Benieuwd naar het hele verhaal? Lees de hele ervaring.

We werken al jaren naar tevredenheid samen met CBBS. Het is een toegankelijke en transparante partner. Niet te groot, wel laagdrempelig. Bij vragen is de juiste persoon goed bereikbaar wat de communicatielijnen kort houdt. Er zijn voor CBBS geen problemen, maar uitdagingen. Oplossingsgericht denken staat hoog in het vaandel.

Financieel directeur NVT Onderhoudsgroep, Marcel Kamps


Benieuwd naar het hele verhaal? Lees de hele ervaring.

CBBS stuurde al snel na ons eerste gesprek twee ervaren consultants om onze salarisadministratie te beoordelen. Doordat zij zo goed op de hoogte zijn van onze cao, is CBBS voor ons een belangrijke sparring partner voor loonverwerking geworden. Dat uit deze samenwerking ook nog een besparing rolt, is natuurlijk mooi meegenomen.

Adjunct-directeur SW Groep, Koen Poppema


Benieuwd naar het hele verhaal? Lees de hele ervaring.

Al snel waren de voordelen duidelijk en besloten we over te stappen. Door de koppeling met HR Manager hoeven we mutaties maar één keer in te voeren. Dat bespaart tijd en het is minder fout gevoelig. En doordat alles in de cloud staat kunnen we er altijd en overal bij en zijn storingen sneller verholpen.’

Personeelsfunctionaris/Case manager Eisma Media Groep BV, Astrid van Amerongen


Benieuwd naar het hele verhaal? Lees de hele ervaring.

Wij staan voor u klaar

Wij ondersteunen u graag bij vragen en nuttige informatie voor het gebruik van onze service.

Stuur een mail

Onze klantenservice zit voor u klaar (binnen 1 werkdag een reactie)

Bel 070 335 30 00

Op werkdagen van 08:30 tot 17:00 of laat u terugbellen

Nieuwsbrief

Meld u aan voor de gratis nieuwsbrief