Jobmaniac

Naam bedrijf

Jobmaniac

Branche

uitzending / detachering

Aantal medewerkers

7 op 2 vestigingen en 120 uitzendkrachten

Klant sinds

2012

Categorie

ondernemers

Gebruikt

salarisservice en HR Dashboard

Categorie
Ondernemers
Over dit project

team

CBBS denkt mee en lost op

Jobmaniac is een jonge organisatie die volop in beweging is. Ook op het gebied van salaris- en personeelsadministratie. De samenwerking met CBBS begon al direct bij de oprichting van Jobmaniac in 2012.

‘Ik kan CBBS alles vragen. Het is een prettig idee om back-up te hebben van een organisatie met kennis van zaken,’ zegt Selina de Boer, verantwoordelijk voor de financiële en personele administratie.

Groei
Het verhaal van Jobmaniac is er één in de categorie ‘zwemmen tegen de stroom in’. Als uitzender / detacheerder in met name grond-, weg- en waterbouw heeft de organisatie de crisis in de bouw meegemaakt. Maar juist door die crisis en de aantrekkende markt nu is de vraag naar een flexibele schil alleen maar gegroeid.

En daar plukt Jobmaniac de vruchten van. In 4 jaar is de organisatie gegroeid naar 2 vestigingen en zijn er 120 uitzendkrachten in dienst. De grootste groeispurt kwam in 2015: toen verdubbelde het aantal uitzendkrachten.

Minder mail, meer overzicht
De groeiende organisatie bracht de behoefte om een efficiënte salaris- en personeelsadministratie. Al vanaf het eerste begin maakte Jobmaniac gebruik van de salarisservice van CBBS.

‘Wij leverden wekelijks per mail de mutaties aan en CBBS zorgde voor de verloning. Maar juist door de inzet van flexibel personeel waren er vaak wijzigingen en uitzonderingen in uren. Dat werd steeds meer en zo groeide bij ons de vraag naar een systeem waarin we zelf makkelijk wijzigingen kunnen invoeren.’

Om in die behoefte te voorzien, is er voor HR Dashboard gekozen. Als extra service bovenop de salarisservice. ‘HR Dashboard gebruiken we nu een half jaar. Dit biedt zoveel meer dan alleen maar het invoeren van gewerkte uren. Reserveringen, inhoudingen, wagenparkregistratie, registratie van uitgeleend gereedschap en het draaien van diverse rapportages: we kunnen het nu allemaal per medewerker registreren. Minder mail, meer overzicht,” vertelt Selina.

Vraagbaak
Omdat Jobmaniac actief is in meerdere branches, heeft de organisatie te maken met meerdere cao’s. ‘Voor de salarisadministratie zijn er veel cao-zaken waar we rekening mee moet houden. CBBS zorgt ervoor dat alles correct in het systeem is verwerkt. Wij leven na. Daarnaast kan ik heel goed met CBBS sparren. Als ik een idee heb, betrek ik hen om het verder uit te werken. Wat kan wel en wat kan niet? En met een vaste contactpersoon is het prettig werken. Ik hoef niet steeds uit te leggen waar het om gaat: CBBS weet van de hoed en de rand. Denken mee, lossen op. En dat scheelt mij weer tijd.’