Thuiswerkvergoeding: tips voor werkgevers

Thuiswerken heeft een enorme lift gekregen. Tijdens de coronapandemie was thuiswerken zelfs de norm. En de verwachting is dat ook na de pandemie veel mensen voor een deel het werk vanuit huis zullen blijven verrichten. Hoe gaat u als werkgever om met de thuiswerkvergoeding?

Thuiswerken vergoeding

Nu we steeds meer thuiswerken vragen veel werkgevers en werknemers zich af hoe we om moeten gaan met de kosten die werknemers maken tijdens het thuiswerken. Logischerwijs staat in de winter de kachel aan, de pc en het beeldscherm vergen de hele dag stroom en op kantoor is de koffie en thee gratis. Dit zijn extra kosten voor uw werknemer.

Daarnaast zijn er nog tal van andere zaken die relevant kunnen zijn in het besteedbare inkomen van de werknemer. Stopt de reiskostenvergoeding voor woon-werkverkeer nu echt op 1 oktober 2021? Moet ik mijn relatief dure dieselauto die ik nodig had voor het woon-werkverkeer verkopen? En wat koop ik er voor terug als de waarde enorm gezakt is? En met al die thuiswerkers in huis moest het internetabonnement ook al twee keer worden geupgrade.

Welke mogelijkheden heeft u als werkgever om uw medewerker te compenseren?

WKR, werkkostenregeling

U kunt als werkgever gebruik maken van de WKR, de werkkostenregeling. Deze regeling maakt het mogelijk bepaalde zaken aan uw werknemers te geven. De kosten hiervoor zijn onbelast. Denkt u hierbij aan een laptop, kerstpakket, telefoon etc. U maakt dan gebruik van de zogeheten vrije ruimte waarbinnen de vergoedingen dienen te blijven. Welke vergoedingen vallen onder de wkr? En hoe gaat u om met de kosten die hier buiten vallen?

Download de Whitepaper thuiswerkvergoeding

Op welke manier kunt u de thuiswerkvergoeding binnen uw organisatie gebruiken? U leest het in dit stappenplan.

  • Overzichtelijk stappenplan
  • Tips voor onbelaste thuiswerkvergoeding
  • Inc. rekenvoorbeelden

Whitepaper

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij staan voor u klaar

Stuur een mail

Onze klantenservice helpt u verder (binnen 1 werkdag een reactie)

Bel 070 335 30 00

Op werkdagen van 08:30 tot 17:00

Nieuwsbrief

Meld u aan voor de gratis nieuwsbrief