Olivia de Wolf nam in 2000 samen met haar echtgenoot, zus en zwager een Albert Heijn-vestiging in Rotterdam over. Inmiddels is het bedrijf uitgebreid naar zeven winkels met verschillende formules, zoals Etos en Gall&Gall. CBBS maakt voor alle driehonderd medewerkers een loonstrook.

In de 23 jaar dat De Wolf samen met haar familieleden leidinggeeft aan het bedrijf, is er een hoop veranderd. Waar ze begonnen met één Albert Heijn-vestiging van vijfhonderd vierkante meter, zijn ze nu de baas over twee supermarkten, een Etos, een Gall&Gall, twee Primera’s en een Retourette. Dat laatste is een plek waar men terechtkan om zaken – van kleding tot lege flessen – te recyclen, maar ook om samen te komen voor een activiteit in de buurt.

Het avontuur begon toen De Wolf en haar zus afstudeerden van de ondernemersopleiding. Hun ouders zaten al in de supermarktbranche, dus dat leek een logische stap. Allebei hadden ze direct een goed gevoel bij Albert Heijn: het leek hen een sterk merk waar ze nog een tijd mee vooruit zouden kunnen.

Vestiging ter overname

‘Toen waren er nog veel meer supermarktformules dan nu,’ blikt De Wolf terug. ‘We hebben ze allemaal goed bekeken, en uiteindelijk kwam Albert Heijn als winnaar uit de bus. In die tijd meldde je je aan voor een poule van geïnteresseerden en moest je hopen dat je werd gebeld als er een Albert Heijn-vestiging vrijkwam voor overname. Gelukkig was dat al snel het geval: we mochten een franchise in Rotterdam.’

Dat was behoorlijk spannend, herinnert De Wolf zich. ‘We waren net 25 jaar en hadden nauwelijks financiële draagkracht. Toch werd het ons gegund. Onze echtgenoten besloten ook in te stappen. En het ging goed: het bedrijf van tien naar rond de driehonderd medewerkers.’

Sommige systemen, bijvoorbeeld rondom automatisering en personeelszaken, worden aangereikt door Albert Heijn, maar dat geldt niet voor alles. Sinds één jaar worden de loonstroken bijvoorbeeld gemaakt door CBBS. De Wolf kwam met het administratiekantoor in contact via het accountantsbureau, dat overschakelde naar CBBS voor de afhandeling van de loonadministratie. ‘Aanvankelijk vonden we het spannend, maar de overstap viel ons enorm mee. Het gaat niet alleen om een loonstrookje, maar ook om een heel HR-systeem dat eraan vasthangt, inclusief de koppeling van uren. We hadden best wat eisen, maar alles is heel voortvarend opgepakt.’

Soepele overstap

De overstap had nog wel wat voeten in de aarde: die vond in maart plaats, terwijl je dat normaal gesproken bij voorkeur aan het begin van het jaar doet. Daardoor moesten een deel van het werk met terugwerkende kracht worden ingevoerd. Gelukkig maken technologische vernieuwingen het steeds makkelijker om de loonadministratie inzichtelijk te houden. Werknemers kunnen hun loonstrook nu bijvoorbeeld inzien via een app. Ook voor de werkgever wordt het steeds makkelijker, dankzij koppelingen tussen verschillende systemen.

‘Een loonstrook is meer dan een stukje papier,’ beseft De Wolf. ‘Wat er staat, moet zo duidelijk mogelijk zijn. Het gaat om je inkomen, dus vertrouwen is belangrijk. Van ons krijgt CBBS dat zeker: het is een echt familiebedrijf met passie en betrokkenheid bij de klant – net als wij.’

Andere ervaringen van klanten

Het was tijd om te digitaliseren. Voorheen hielden we nog handmatig alle personeelsgegevens en salarisadministratie van al onze 40 medewerkers bij. De eerste stappen in het digitaliseringsproces zijn inmiddels gezet.

Directeur Rixax Verhuur, Mark van Meer


Benieuwd naar meer verhalen? Lees de klantervaringen.

De organisatie is niet zo groot. Dat is een groot voordeel: de juiste persoon is snel bereikbaar en kent onze naam; we zijn geen nummer. Door dat persoonlijke element ontstaat makkelijker een vertrouwensband, de basis voor een goede samenwerking.

Eigenaar en oprichter Administratie- en belastingadviesbureau Van de Merwe, Jos van de Merwe


Benieuwd naar meer verhalen? Lees de klantervaringen.

We werken al jaren naar tevredenheid samen met CBBS. Het is een toegankelijke en transparante partner. Niet te groot, wel laagdrempelig. Bij vragen is de juiste persoon goed bereikbaar wat de communicatielijnen kort houdt. Er zijn voor CBBS geen problemen, maar uitdagingen. Oplossingsgericht denken staat hoog in het vaandel.

Financieel directeur NVT Onderhoudsgroep, Marcel Kamps


Benieuwd naar meer verhalen? Lees de klantervaringen.

CBBS stuurde al snel na ons eerste gesprek twee ervaren consultants om onze salarisadministratie te beoordelen. Doordat zij zo goed op de hoogte zijn van onze cao, is CBBS voor ons een belangrijke sparring partner voor loonverwerking geworden. Dat uit deze samenwerking ook nog een besparing rolt, is natuurlijk mooi meegenomen.

Adjunct-directeur SW Groep, Koen Poppema


Benieuwd naar meer verhalen? Lees de klantervaringen.

Wij staan voor u klaar

Stuur een mail

Onze klantenservice helpt u verder (binnen 1 werkdag een reactie)

Bel 070 335 30 00

Op werkdagen van 08:30 tot 17:00

Nieuwsbrief

Meld u aan voor de gratis nieuwsbrief